3x3 Remedial Teaching: omdat iedereen ánders leert


Remedial teaching in Ede en omgeving.


Praktische informatie

...waarin een klein bedrijf groot kan zijn. Ofwel: de kracht van individuele begeleiding.

De praktijk van 3x3 Remedial Teaching is gevestigd aan de Slunterweg in Ede.
Telefonisch bereikbaar op : 06 - 38539190
Of via de email: info@3x3rt.nl


Geen overbodig prachtige ruimtes, geen overvloed aan personeel, maar een praktijk aan huis.
Doordat we geen extra ruimtes hoeven te huren, kunnen we de prijzen laag houden.
En doordat ik één op één werk, of met kleine groepjes van maximaal 4 kinderen, is persoonlijke hulp mogelijk.
Er wordt een vertrouwensband opgebouwd en ik kan precies die hulp bieden, die bij uw individuele kind werkt - maatwerk dus.

Tijdens de begeleiding wordt een goed contact met u, als ouder, onderhouden en wordt ook geprobeerd de leerkracht/school van uw kind bij de hulp te betrekken. Van u als ouder wordt gevraagd uw kind te helpen(voor zover nodig) en te ondersteunen bij zijn traject, om optimaal resultaat te kunnen behalen.
Voor sommige activiteiten is het prettig als uw kind soms over een laptop/computer kan beschikken.
Het is ook prettig als u over een printer beschikt, om af en toe iets uit te kunnen printen voor uzelf of uw kind.

Remedial teaching is iets anders dan huiswerkbegeleiding: een remedial teacher dient volledig op de hoogte te zijn van het proces van leren lezen, schrijven en rekenen en zoekt hierin samen met het kind naar stapjes die herhaalt moeten worden of extra oefening nodig hebben.
Daarnaast wordt hulp geboden bij de sociaal/emotionele ontwikkeling: waar worstelt het kind mee, hoe kunnen zijn talenten optimaal worden ingezet, hoe kunnen we e.e.a. inzetten in de thuis- en schoolsituatie.

Huiswerkbegeleiding vindt plaats in groepjes van maximaal 4 kinderen. Er wordt de kinderen een plek geboden waar ze rustig kunnen werken en waar hulp kan worden geboden bij dingen waar ze moeite mee hebben. Er is hierbij echter niet zoveel ruimte om een heel individueel traject te starten. Ouders worden veelal minder betrokken bij deze vorm van begeleiding en er wordt uitgegaan van het huiswerk van school.